25 juli 2012

Food: Aardbeienconfituur


In het nieuwe magazine Daphne's Diary stond er een recept in om aardbeienconfituur te maken. Dat leek me zo gezellig dat ik het ook geprobeerd heb. En het resultaat is super lekker!

Moeilijk is het zeker niet en lang duurt het niet.

Je hebt 1kg aardbeien, 1kg geleisuiker en 1citroen nodig.

1. Was de aardbeien met het groene voetje er nog aan om de aardbeien zo weinig mogelijk te beschadigen en geen sap te verliezen.
2. Snijd de aardbeien in gelijke stukjes en doe ze in een brede pot samen met de suiker en het citroensap. Zet de pot op een middelhoog vuur en breng onder voortdurend roeren aan de kook zodat de suiker niet gaat carameliseren.
3. Blijf roeren tot al het schuim weg is en doe de aardbeienconfituur in steriliseerpotten.

Ik heb de potjes versierd met de labels die in het boekje zaten en met servetten heb ik hoedjes gemaakt. Zo is het ook leuk om aan iemand cadeau te doen. Als je kan haken kan je ook stoffen hoedjes maken zo kan je ze steeds hergebruiken. Zelf eet ik niet zo graag confituur maar zelf gemaakt is het toch wel lekkerder hoor.

Claudia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten