1 september 2012

Books: De gevangene van de hemel


Ik had het nog niet verwacht maar Carlos Ruiz Zafón zijn nieuwste boek ligt al in de winkel! Nog niet zo lang geleden had ik een mail gekregen dat de gevangene van de hemel uitkwam in het Engels en nu is hij al vertaald naar het Nederlands. Zijn boeken worden door Nelleke Geel vertaald en wat doet zij dat goed! 

Toen ik gisteren in de Carrefour inkopen deed, was ik niet van plan om weer bij de boeken te gaan kijken omdat ik dat elke week doe, maar mijn ogen werden er letterlijk naar toe gezogen. Er lagen alleen maar hardcovers en normaal koop ik paperbacks maar ik kon hem niet laten liggen.
Schaduw van de wind was mijn eerste grote boekenliefde. Het boek had mij vanaf zijn eerste zin in de ban en sindsdien wacht ik vol ongeduld op zijn volgende boeken. Het spel van de engel zijn tweede boek rond het sage van het Kerkhof der Vergeten boeken vond ik ook fantastisch.
Gaudi in Manhattan is een miniverhaal dat Zafón geschreven heeft en natuurlijk als "fan" moest ik die ook in mijn bezit hebben. Hoe het kwam weet ik niet maar je kon die toen alleen met 10 tegelijk kopen en dat vond ik er wat over. Dus schreef ik een mail naar de uitgeverij 'Signatuur' of ik een exemplaar van Gaudi in Manhattan kon krijgen. Ik kreeg direct antwoord en een week later had ik het boekje gratis en voor niets al ontvangen. Wat een service he!
Voordat hij zijn wereldberoemde romans geschreven heeft, had hij al vier jeugdboeken uitgebracht. Er zijn er al drie vertaald naar het Nederlands: De nevelprins, Het middernachtspaleis en Septemberlichten. Het zijn boeken voor zowel jong en oud en ook die heb ik met veel plezier gelezen.

Hier volgt een korte uitleg over De gevangene van de hemel:
De gevangene van de hemel is het derde en een-na-laatste deel in het vierluik rondom het Kerkhof der Vergeten Boeken. Een fantastisch verhaal vol intrige en emotie dat ons naar het Barcelona van de jaren veertig en vijftig transporteert en waarin de betovering van boeken, liefde, en vriendschap weer net zo’n belangrijke rol spelen als in de voorgaande twee. In De gevangene van de hemel komen de verhaallijnen van De schaduw van de wind en Het spel van de engel samen en leiden naar het mysterie dat zich schuilhoudt in het hart van het Kerkhof der Vergeten Boeken.

Mijn boekenplank staat helemaal vol maar zodra de gevangene van de hemel uit is maak ik er direct plaats voor.

Xxx Claudia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten