13 januari 2014

Adoptie boekjes

De afgelopen maanden ben ik naar een hele hoop kringloopwinkels en boekenverkopen gegaan. Resultaat: Mijn collectie is flink gegroeid. Ik kan niet wachten om op mezelf te gaan wonen zodat ik eindelijk eens een volwaardige boekenkast kan inladen. Voorlopig moet ik het met twee kleine kastjes doen maar daar kunnen de liefjes niet voldoende pronken, vind ik dan.
Kijk maar mee naar mijn geadopteerde boekjes.
1q84 - Haruki Murakami
 Gekocht voor 1 euro op een boekenverkoop in mijn dorp ten voordele van orkaan Hayan. Ik heb me laten vertellen dat het een prachtig boek is. Ik ben benieuwd.

En eentje zag ze vliegen - Ken Kesey
Op een rommelmarkt in het bejaardentehuis gekocht voor nog geen 20 cent. Ik was er samen met mijn oma en opa en we hebben nog heel wat gewonnen met de tombela ook. Maar helaas allemaal beauty-producten voor 'iets' oudere vrouwen.

Moby Dick, Dracula en Frankenstein 
Voor 3 euro per kg boeken waren deze van mij. Frankenstein heb ik nog niet gelezen, maar het is een klassieker die niet mag ontbreken in mijn lees-repertoire. Moby Dick ben ik juist begonnen. Normaal is deze over de 500 blz. Maar ik kon me echt niet inbeelden dat ik serieus 500 pagina's over walvissen ging lezen. Vandaar ... de kinderversie.

De graaf van Monte Christo - Alexandre Dumas
Ooit eens een stukje van de film gezien en het verhaal sprak me wel aan. Ik denk wel dat het een zware pil gaat zijn, maar we houden moed! Voor 1 euro werd hij geadopteerd.

Het wonderbaarlijke voorval van de hond in de nacht - Mark Haddon 
Gevonden op een gigantische rommelmarkt hier in de buurt voor 2 euro. Wat is het toch met die lange titels? Ze trekken altijd mijn aandacht.

Een goede raad - J.K. Rowling
Gekocht voor 3 euro op een boekenmarkt in het Bauhuis in Sint-Niklaas. Helaas moest ik ook 3 euro toegang betalen + 3 euro voor mijn vriend die zo vriendelijk was me te vergezellen. Dus als ik eerlijk ben, kostte deze me toch nog 9 euro.

Jane Eyre - Charlotte Bronte
Deze zocht ik al lang. Van zowel het e-book als het echte boek kon ik enkel de Engelse versie vinden. Ik lees sommige boeken wel graag in het Engels, maar ik heb zo het gevoel dat ik hier al mijn aandacht ga moeten bijhouden, dus alle woorden moeten begrepen worden. Hij kostte 1 euro.

Nancy Drew (omnibus) - Edward Stratemeyer
Na het zien van de film, wou ik wel eens iets lezen van Nancy Drew. Niet geheel gericht op mijn leeftijd, maar ach, het leest zo lekker weg. Voor 1 euro vond ik deze in de kringloopwinkel in Hulst.

Moord op de OriĆ«nt Express - Agatha Christie 
Het levensverhaal van Agatha kan me wel boeien. Dat ze een maand van de aardbodem verdween, ergens aan een verlaten meer weer opdook en van toeten of blazen wist waar ze geweest was. Heerlijk zo'n mysterie. Het kan dan ook niet anders of dit een leuk boekje gaat worden. Deze kocht ik opnieuw in het kilo-pakketje.

Zoals je ziet, weet ik wel wat lezen in 2014. Het helpt dat ik mijn e-reader even aan mijn vader heb uitgeleend (en die leest zo mogelijk nog trager dan ik), dus ik heb lekker veel tijd om nog eens een gewoon boek vast te pakken.

P.S.: Gelukkige Nieuwjaar! Het zijn nu wel vijgen na Pasen, ahum, Champagne na Nieuwjaar, maar beter laat dan nooit!


Liefs,
         Elke

2 opmerkingen:

  1. 1984 is zo'n prachtig geweldig fantastisch boek. Ook de schrijver is enorm mysterieus en heeft ook nog andere prachtige boeken, mijn favoriet: norwegian wood. (echt zo'n mooi boek)

    BeantwoordenVerwijderen